Dlaczego warto reklamować się na Youtube

Rynek reklamowy zmienia się bardzo dynamicznie. Widać to szczególnie w kontekście Internetu i tego, co się w nim dzieje. Co rusz słyszy się o nowych akcjach marketingowych, które wykorzystują innowacyjne technologie. Dotychczas jednak żadnej z nich nie udało się zdetronizować reklamy video. Daje ona niezmiennie pozytywne rezultaty dla każdego przedsiębiorcy, który się na nią zdecyduje. Dzięki temu tekstowi poznasz 10 powodów, dla których warto zainteresować się reklamą video np na Youtube i zmienić strategię promocji firmy.

1. Ma wysokie ROI

ROI to wskaźnik określający zwrot z inwestycji. W przypadku reklamy video oraz filmów promocyjnych wskaźnik ten jest o wiele wyższy niż w tradycyjnej telewizji. Z czego to wynika? Po pierwsze reklama video jest tańsza. Po drugie, Internet to medium, które skupia wokół siebie ogromną liczbę młodych ludzi. Część z nich rezygnuje nawet całkowicie z telewizji na rzecz YouTube. Tak duże zasięgi to recepta na wysoki wskaźnik ROI. Jeżeli więc chcesz, by Twoja inwestycja w reklamę się zwróciła, koniecznie pomyśl o filmie promocyjnym.

ROI video

2. Zwiększa sprzedaż

Coś, o co chodzi każdemu przedsiębiorcy. Jak podnieść sprzedaż, bez konieczności dużych inwestycji? Odpowiedź jest prosta – nagrać film promocyjny. Według wszelkich statystyk film video, który jest opublikowany na firmowym landing page może zwiększyć konwersję sprzedaży nawet o 80%. Jest to wynik, którego nie daje żaden inny rodzaj reklamy.

3. Pomaga w decyzji

Wiadomo nie od dziś, że klienci bardzo szybko się nudzą i mają problemy z podjęciem decyzji. Jak więc przekonać ich do zakupu właśnie Twojego produktu? Z reklamą video to proste! Nawet czterokrotnie więcej użytkowników przed ostateczną decyzją zakupową woli obejrzeć video poświęcone danemu produktowi niż czytać suche specyfikacje. Pamiętaj, że klienci kupują oczami i musisz to wykorzystać.

wspomaga decyzje

4. Generuje duże zasięgi

Zasięgi to coś, co jest bardzo ważne dla każdego przedsiębiorcy działającego w Internecie. Każdy zastanawia się, co zrobić, by jego reklama była chętnie udostępniania. W przypadku reklamy video ten problem jest łatwy do rozwiązania. Filmy, które są udostępniane we wszelkiego rodzaju mediach społecznościowych, potrafią wygenerować nawet 1200% więcej udostępnień niż reklamy składające się z tekstu oraz zdjęć.

5. Intryguje

Film zawsze jest bardziej angażujący niż blok tekstu, który odstrasza swoją długością. Jesteśmy wzrokowcami, czy tego chcemy, czy nie. Pamiętaj też, że większość internautów lepiej zapamiętuje informacje w postaci filmu niż tradycyjne materiały promocyjne. Wykorzystaj to w swojej kampanii reklamowej!

6. Budzi emocje

Filmy video oprócz ładunku marketingowego posiadają również ładunek emocjonalny, który wpływa na użytkowników. Dobrze zaprojektowana reklama video budzi radość, zaufanie i poczucie bezpieczeństwa. Sprawia również, że osoba, która ją ogląda, utożsamia się z przekazem filmu promocyjnego. Właśnie takie reklamy tworzą najwięksi gracze.

7. Nie daje przejść obok siebie obojętnie

Główną zaletą reklamy video jest to, że wykorzystuje ona trend polegający na oglądaniu filmów w Internecie. Czy zdajesz sobie sprawę, że internauci przez prawie 74% czasu, który spędzają w sieci, oglądają treści video? Nie możesz przegapić takiej okazji i nie wypuścić do Internetu swojego materiału promocyjnego.

8. Jest coraz popularniejsza

Reklama video nie bez powodu jest coraz popularniejsza. Przedsiębiorcy widzą, że rezultaty z jej emisji w Internecie są niesamowite i znacznie przewyższają to, co można osiągnąć w innych mediach. Czy wiesz, że już 93% osób zajmujących się marketingiem w sieci korzysta z reklamy video? Wykorzystują ją do promocji, sprzedaży i komunikacji z klientami danej marki. Te statystyki mówią same za siebie. Niekorzystanie z reklamy video można więc w najlżejszych słowach określić niefrasobliwością.

 

popularność video

 

9. Jest precyzyjna

Reklama video emitowana za pośrednictwem portalu YouTube może być kierowana do precyzyjnie określonej grupy docelowej. Oznacza to, że możesz konkretnie określić, komu Twój materiał video będzie wyświetlany. Do dyspozycji masz bardzo dużo filtrów takich jak wiek, lokalizacja, zainteresowania lub poprzednio oglądane filmy. Analizując to wszystko uda Ci się trafić dokładnie do tych użytkowników, na których Ci zależy.

10. Jest różnorodna

YouTube oferuje różne formy reklamy video w zależności od Twoich potrzeb. Najpopularniejsze i jednocześnie przynoszące najwięcej korzyści to:

  • krótka reklama video przed właściwym filmem
  • długa reklama video przed właściwym filmem
  • reklama video w przerywniku

To którą formę wybierzesz, jest ściśle uzależnione od budżetu oraz efektów, jakie chcesz osiągnąć. YouTube pod tym względem jest bardzo elastyczny.

Bądź krok przed konkurencją!

Jak więc widzisz, reklama video ma w sobie ogromny potencjał marketingowy, który umiejętnie wykorzystany może przynieść Ci wiele korzyści. Marketingowcy decydują się na tę formę reklamy ze względu na jej różnorodność. Efekty, jakie możesz osiągnąć, emitując materiały video są wielopłaszczyznowe. Ich celem jest całościowa i długotrwała promocja, a nie tylko chwilowy wzrost sprzedaży. Dodatkowym atutem jest to, że możesz łatwo wyprzedzić swoją konkurencję. Wystarczy tylko dobrze zaplanowana i profesjonalnie wykonana reklama video, by potencjalni klienci wybrali Twoją ofertę i nie zwracali uwagi na tradycyjne materiały promocyjne firm z Twojej branży.

Zaskocz swoich klientów i wypłyń na szerokie wody e-biznesu. Z reklamą video to łatwiejsze niż myślisz!

 

Chcesz stworzyć profesjonalne video reklamowe dla swojego biznesu?
Skontaktuj się z nami:

664 760 465

KONTAKT@KRKSTUDIO.PL